Geen categorie

Dit moet u weten voor het livestreamen van jouw bedrijf

Merken in alle sectoren laten tegenwoordig zien dat livestreaming voor bedrijven een geweldige manier is om jouw publiek te betrekken. Wist je bijvoorbeeld dat uit divers onderzoek is gebleken dat het merendeel van het publiek liever een video streamt dan een blog post leest? Beeld spreekt immers meer aan en brengt op een gemakkelijke en snelle manier waardevolle informatie over. In dit artikel gaan we kort in op enkele feiten die je wellicht kunnen overtuigen om ook aan de slag te gaan met het livestreamen van je bedrijf.  

Win het vertrouwen van jouw publiek 

Klanten kopen liever van merken die ze leuk vinden en vertrouwen. Echter is het niet gemakkelijk om  het vertrouwen te winnen van jouw publiek van de ene op de andere dag. Het mooie van live video is dat het je de mogelijkheid biedt om vertrouwen gestaag op te bouwen en te versterken in alle fasen van de levenscyclus van de consument. Met livestreamen kan je namelijk de processen van je bedrijf laten zien, wat kan zorgen voor transparantie richting jouw klanten. Ben je eerlijk en oprecht in je video’s, dan kan deze authenticiteit een positieve invloed hebben op het vertrouwen in het talent en het merk, die ze uiteindelijk zelfs willen gaan vertegenwoordigen. 

Leer jouw publiek kennen met livestreamen 

Het livestreamen van je bedrijf kan een geweldige kweekvijver zijn voor het delen van ideeën en om te achterhalen naar wat jouw klanten precies van je verwachten. Tijdens de livestream kun je jouw concept onder andere beoordelen op basis van kijkers, betrokkenheid en directe feedback van klanten!  

Benieuwd naar waarom het livestreamen van jouw bedrijf een uitstekende marketingtool kan zijn? Zoek dan eens op Voordelen livestream en neem een kijkje waarom livestreamen een goede toevoeging is aan jouw marketingstrategie.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *